רכישת דירה יד שנייה

החלטתם על רכישת דירה יד שנייה? ברכות. עתה כל שנשאר הוא להבין איך עושים זאת בצורה הטובה ביותר. מדריך רכישות יד שנייה, גלו מהם 5 השלבים שעליכם לעמוד לשם ביצוע רכישות יד שנייה כמו מקצוענים.

השלב הראשון – זיהוי הנכס והמוכר

ראשית, יהא עלינו לוודא כי הנכס עליו אנו מנהלים משא ומתן רשום על שם בעל הנכס, ומעבר לכך, שהוא תואם למה שאנו רואים בפועל. משכך, יהא עלינו לפנות בשלב ראשון לאתר הטאבו, כדי להוציא נסח טאבו של הקרקע.

נסח הטאבו יונפק על ידי איתור הנכס על ידי שני פרמטרים, הם גוש וחלקה (וכאשר מדובר על דירה – גם תת חלקה). לאחר הוצאת נסח הטאבו, וודאו כי הבעלים הרשות על הנכס הוא האדם מולו אתם מנהלים את המשא ומתן.

השלב השני – הבטחת יכולת כלכלית וחישוב עלויות

לאחר שווידאנו שהנכס שייך לאדם שעומד מולנו, עלינו להבטיח את יכולת המימון של העסקה. נקודה זו חשובה במיוחד לאור העובדה שהיעדר יכולת מימון לא מהווה עילה לביטול העסקה. משכך, יש לפנות לבנקים כדי לקבל אישור עקרוני לקבלת משכנתא בטרם המשך המו"מ.

בנוסף, לצד האמור, יש לבחון את שיעור מס הרכישה והעלויות הנלוות שיושתו עלינו, שכן מדובר על עלויות שלא פעם יהיו לא מבוטלות, בהן עמלות תיווך, שכר טרחה של עורך דין, עלות פתיחת תיק משכנתא והוצאות נלוות נוספות.

השלב השלישי – רישום הערת אזהרה

לאחר שנכנסו לישורת המתקדמת של העסקה, שכן בידינו יש התכנות ממשית לשלם על הנכס, יש לוודא שהנכס לא יימכר לאדם אחר. על ידי רישום הערת אזהרה בטאבו על הנכס, אשר מתבצעת באמצעות המוכר עצמו, תוכלו להבטיח שהנכס לא יימכר לאף אדם אחר.

שלב רביעי – קביעת לוח התשלומים

לאחר שהבטחתם שהדירה תועבר לידיכם עם השלמת העסקה, יש ליצור מודל תשלומים שמותאם לשני הצדדים. על פי רוב בעסקת רכישת דירה יד שנייה, נהוג לשלם סביב 15% במעמד חתימת העסקה, כאשר התשלום האחרון יבוצע במעמד מסירת הדירה והעברת הטפסים הנדרשים לרישום.

סוף דבר – קבלת הדירה לידיכם

לאחר עמידה על כלל השלבים לעיל, תוכלו לקבל את הדירה לידיכם, אך בכך לא נגמרה העבודה. במעמד קבלת הדירה, יש לוודא שהמוכר מעביר אישור לגבי השלמת תשלומי וועד הבית, מסירת הודעה משותפת מטעם המוכר והקונה לכלל הרשויות הרלוונטיות.

Call Now Button